Zagovor na ednakvite: About the unacceptable silence and the fear of critique… [English version]

We never had an intention of making a news agency out of our blog by posting only news and translating statements, because we’re not journalists or translators, but anarchists. We do our work on our counter information platform due to affinity with the struggle, which makes us participants in the anarchist struggle, not spectators or reporters of the spectacle. That is why we cannot be satisfied with mere translating and waving banners of support for the deeds of our comrades, because, being a part of the struggle and being anarchists, we feel the urge to critically observe what’s happening in the actual struggle, where it is going and where we stand in it (as well as the actions undertaken by our comrades) and thus enrich the anarchist struggle with a flow of ideas, so as to escape the momentary rigidity and silence of the anarchist counter-information space.

The past months were very intense for the struggle in Greece, but the turmoil of events left many questions raised. Unfortunately, very little discussion about these issues was seen on the counter-information space and it seemed as though any critical approach to the events in Greece was “forbidden” or ignored, both by most counter-information portals and by the comrades which took part in the events. A behavior most unexpected within anarchist tensions and one that should be a subject of separate critique.

Of course, there has to be support and solidarity with whichever struggle our comrades abroad have taken upon. (Note that we said comrades, which means we don’t mean support for any individual or group that claims themselves anarchists, or even less communist and other leftist crap. We share our affinity with the individualist and nihilist tension of anarchy and it is the anarchists of praxis belonging to that tension that we share our solidarity with. Many of the counter-info portals choose to “cover” the actions and statements of so many different groups, from fighters for the autonomy of the Kurdish people, communist groups, Marxist urban guerillas, to nihilist groups and FAI/IRF cells. We cannot understand how all those separate tensions, most of whom are hostile against each other, can find common space on the same anarchist counter-info portals. Of course, this too is a whole separate issue that needs to be discussed.) We also agree with the notion of some comrades that in some sensitive moments, such as during a long and perilous hunger strike, we should be more careful in our discourse and have in mind the fragile position of the hunger striking comrades, but that doesn’t mean that we should keep quiet when we see the basic premises of anarchy being abandoned. We disagree with those same comrades when they say that timing must be taken in consideration and that all discussion should be made only after the hunger strike had ended. Who is to decide when the time is right for critical discussion, especially when some of us certainly felt that it should be discussed here and now? The solidarity and support for the struggle must be accompanied by a critical approach, because those are inseparable aspects of the anarchist struggle. We fight against conformity of thought – we cannot allow reproducing it within our own circles.

Повеќе

Заговор на еднаквите: За неприфатливиот молк и стравот од критика…

Никогаш немавме намера од нашиот блог да направиме новинска агенција, ниту да го ограничиме само на објавување вести и преведување изјави, затоа што не сме ниту новинари ниту преведувачи, туку анархисти. Нашата работа на оваа контраинформациска платформа се должи на афинитет со борбата, што нè прави соучесници во анархистичката борба, а не набљудувачи или репортери на спектаклот. Затоа не можеме да се задоволиме со просто преведување и со веење знамиња на поддршка за делата на нашите другари, бидејќи, поради тоа што сме дел од борбата и поради тоа што сме анархисти, чувствуваме потреба критички да го преиспитаме она што се случува во моменталната борба, каде движи таа и каде стоиме ние во сето тоа (како и критички да ги преиспитаме акциите преземени од нашите другари) и на тој начин да ја збогатиме анархистичката борба со размена на идеи, за да ја избегнеме моменталната ригидност и молкот на анархистичкиот контраинформациски простор.

Последниот период беше прилично интензивен за борбата во Грција, но бројните превирања покренаа многу прашања. За жал, можевме да видиме многу скромна дискусија за овие прашања на контраинформацискиот простор, а секаков критички осврт кон настаните во Грција како да беше „забранет“ или игнориран, како од повеќето контраинфо портали, така и од самите учесници во тие превирања. Однесување кое е крајно неочекувано во рамки на анархистичките тензии и кое само по себе треба да биде предмет на посебна критика.

Јасно е дека мора да има поддршка и солидарност со секоја борба која ја водат нашите другари во странство. (Потенцираме дека рековме другари, што значи не мислиме на поддршка за кој било поединец или група кои се декларираат како анархисти, а уште помалку комунисти и останати левичарски ѓубриња. Ние чувствуваме афинитет со индивидуалистичката и нихилистичката тензија на анархизмот, па така и нашата солидарност е упатена кон анархистите од пракса кои припаѓаат на таа тензија. Многу од контраинфо порталите одбираат да „покриваат“ акции и изјави од најразлични групи – од борци за автономијата на курдскиот народ, преку комунистички групи и марксистички урбани герилци, па сè до нихилистички јадра и FAI/IRF ќелии. Не можеме да разбереме како сите тие различни тензии, меѓу кои голем дел се непријателски едни спрема други, може да најдат заеднички простор на истите анархистички контраинформациски портали. Секако, и ова е цел еден посебен проблем за кој треба да се дискутира.) Се сложуваме и со забелешката на некои другари дека во одредени чувствителни моменти, како на пример во текот на долг и ризичен штрајк со глад, треба да одбереме повнимателен дискурс и да ја имаме на ум ранливата положба на другарите кои штрајкуваат со глад, но тоа не значи дека треба да молчиме кога гледаме како се напуштаат некои од основните премиси на анархијата. Не се сложуваме, од друга страна, со истите тие другари кога велат дека треба да се земе предвид моментот и дека секоја дискусија треба да се води дури откако ќе заврши штрајкот со глад. Кој може да одлучи кога е вистинско време за критичка дискусија, особено кога некои од нас дефинитивно чувствуваат дека за тоа нешто треба да се зборува овде и сега? Солидарноста и поддршката за борбата мора да бидат придружени со критичко преиспитување, затоа што тоа се два неразделни аспекти на анархистичката борба. Се бориме против конформизмот на мислата – не смееме да дозволиме негово репродуцирање во нашите кругови.

Повеќе

Култот на мршата – Алберт Либертад

Во желбата за вечен живот, човекот на смртта гледал како на премин, болен чекор, потчинувајќи се на нејзината „мистерија“ до ниво на стравопочит.

Дури и пред да научи како да обработува камен, мермер и железо со цел да направи засолниште за живите, човекот знаел како да ја обликува материјата за да им оддаде почит на мртвите.

Црквите и манастирите богато ги украсувале своите гробници под апсидите и хоровите, додека колибите стоеле накосени настрана, бедно засолнувајќи ги живите.

Култот на мртвите, уште од самиот почеток, го попречувал напредувањето на човекот. Тој е првобитниот грев, несаканиот товар, оковот кој човештвото го влече со себе.

Гласот на смртта, гласот на мртвите секогаш одѕвонувал наспроти гласот на универзалниот живот, кој постојано еволуира.

Бог, кого имагинацијата на Мојсеј го привикала да се појави на Синај, сѐ уште ги диктира своите закони. Исус од Назарет, мртов речиси дваесет века, сѐ уште ја проповеда својата моралност. Мудроста на Буда, Конфучие и Лао Це сѐ уште опстојува. А уште колку други има!

Ние ја сносиме големата одговорност на нашите предци; ги имаме нивните маани и нивните доблести.

Оттаму, во Франција ние сме деца на Галите, иако сме Французи преку Франките и потекнуваме од Латините кога во прашање е вечната омраза кон Германците. Секое од овие наследства доаѓа со обврски.

Ние сме најстарите деца на црквата врз основа на кој знае кои мртовци, како и внуци на Големата револуција. Ние сме граѓани на Третата Република, а исто така сме посветени и на Пресветото Срце Исусово. Се раѓаме како католици или протестанти, републиканци или ројалисти, богати или сиромашни. Секогаш сме она што сме преку мртвите; никогаш не сме ние самите. Нашите очи на главата гледаат пред нас, меѓутоа, колку и да нѐ водат напред, тоа секогаш е кон земјата каде што почиваат нашите мртви, кон минатото во коешто мртвите живееле, таму нашето образование им дозволува да нѐ водат.

Нашите предци… минатото… мртвите…

Цели народи умреле заради оваа тројна почит.

Повеќе

Да го укинеме политичкиот затвореник

cropped-41Од “Des Ruines”, Анархистичко апериодично списание, бр 1, јануари 2015.

Да го укинеме политичкиот затвореник

Последниве неколку години одново почна да се појавува терминот „политички затвореник“. Поим којшто сметавме дека изчезна пред децении, барем во антиавторитарните кругови.

Поим кој стана препознатлив симбол за разни марксистички или маоистички секти, за Amnesty International или за буржоаските политички опозиционери во авторитарните режими, како што се Русија, Бурма или Иран, или пак во рамки на борбите за таканареченото национално „ослободување“, од Баскија, преку Палестина, до Курдистан; но, термин типичен и кај крајната десница. Поради тоа сме вознемирени да гледаме како тој термин одново процветува овде или онаму во устите на другари низ целиот свет. И доколку сакаме да ставиме крај на тој термин сега и засекогаш, тоа не е само затоа што тој се коси со сите наши антиполитички перспективи против сите оние кои сакаат да нè управуваат, да нè претставуваат и да нè владејат со политички средства. Тоа е исто така затоа што зад оваа повторна појава се крие, свесно или несвесно, една нездрава последица на создавање разлики помеѓу затворениците само врз основа на „злосторствата“ за чие извршување се обвинети од страна на државата, под лупата на нејзиниот кривичен законик. Тоа води кон хиерархија според претпоставената доблест на кривичните дела, помеѓу оние кои повеќе заслужуваат да бидат ослободени или поддржани, и преостанатите, така сведувајќи ја на ништожност стогодишната антизатворска критика на анархистите и антиавторитарците. Исто така, се работи за изразување солидарност исклучиво со затворениците кои се во затвор поради своите идеи, на штета на останатата затворска популација, комплетно заборавена или искористувана само за да се потврди одредена теорија на нејзин грб.

Повеќе

Грција: Спирос Мандилас го продолжува штрајкот со глад (53 ден) – Одбиено неговото барање за ослободување

Вчера Апелациониот суд во Солун го одби барањето на другарот Спирос
Мандилас за негово ослободување, односно за укинување на кауцијата од 5.000
евра. Наместо тоа, судот само ја намали кауцијата за негово ослободување од
притвор на 2.000 евра, и покрај сознанието дека во тој случај Спирос ќе
продолжи со штрајкот со глад.

Денес тој минува низ 53-от ден од штрајкот со глад, нов ден за чекор
поблизу до работ на смртта. Неговата состојба е крајно опасна: веќе има
изгубено 25% од телесната маса, а неговите лекари напоменуваат дека ако
стигне до 28%, со сигурност ќе следува смрт. Прашање е воопшто дали, дури и
да го прекине штрајкот веднаш, ќе биде во можност да си ги врати во нормала
функциите на основните органи, односно прашање е дали судот уште сега веќе
го нема убиено.

Спирос, освен во судот, одговорноста ја гледа и во другите 39 обвинети во
истиот случај, кои ги смета за соучесници во неговото притворање, затоа што
на денот на пресудата, ниту тој ниту неговиот адвокат не биле во можност да
присуствуваат на процесот и пресудата е донесена во нивно отсуство, додека
останатите (освен еден) прифатиле пресудата да биде донесена без разлика на
неговото отсуство. Поради тоа, во последното негово писмо од вчера од
болницата „Цанио“ во Пиреја, Спирос бара од нив итно да соберат пари за да
ја платат намалената кауција од 2.000 евра, додека самиот одбива да ја
плати.

Ова е најдолгиот од сите штрајкови со глад кој се одвиваа во грчките
затвори од есента наваму.

СИЛА ЗА ДРУГАРОТ СПИРОС МАНДИЛАС 

ЗнЕ

повеќе на: interarma.info

Текст од анархистот Спирос Мандилас кој е на штрајк со глад

Забелешка на Заговор на еднаквите: Денес е 50-тиот ден откако другарот Спирос Мандилас од анархистичкиот сквот „Надир“ во Солун започна штрајк со глад, со барање за негово итно ослободување од притвор. Спирос е притворен во врска со внатрешниот конфликт помеѓу повеќе сквотови во Солун, вклучително и „Надир“. Во негово отсуство и отсуство на неговиот бранител, а со присуство (кое Спирос го оквалификува како предавничко) на останатите речиси 50 обвинети (освен еден) во овој случај, судот го осуди на 7 години затвор и му беше назначен притвор со кауција од 5.000 евра до носење на конечната правосилна пресуда. По неговото повторно затворање, Спирос започна штрајк со глад, барајќи итно ослободување од притвор, одбивајќи да ја плати кауцијата.

СОЛИДАРНОСТ И СИЛА ЗА ДРУГАРОТ СПИРОС


Текстот на Спирос Мандилас:

Во понеделник, 4 Мај во 09h, моето барање за откажување на рестриктивните услови на одлуката која ме држи во притвор ќе се разгледува во Апелациониот суд во Солун, соба 335.

Денес, среда, 29 Април, јас сум во 47-миот ден од штрајкот со глад и имам изгубено околу 20 килограми, што е околу 25% од мојата почетна телесна тежина. Притисокот, шеќерот во крвта и пулсот сега ми се во критична состојба, а преживеав и две епизоди на губење на свеста, сериозни стомачни пореметувања со загуба на природни електролити во телото и проблеми со црниот дроб. Го одбив советот на лекарот да примам електролити. Исто така, од првиот ден на мојата хоспитализација во „Цанио“ ставив до знаење дека нема да прифатам никакви серуми, дури ниту ако паднам во кома. Лекарите и сестрите немаат никаква одговорност.

На денот кога ќе се разгледува моето барање ќе бидам во 52-от ден од штрајкот со глад. Единствената одлука која ќе ја прифатам е онаа која целосно ќе ги поништи рестриктивните услови на одлуката за притвор.

ШТРАЈК СО ГЛАД ДО КРАЈ

БЕС И СВЕСТ

Спирос Мандилас

Член на анархистичкиот сквот „Надир“

Среда, 29 април 2015

Атина, болница „Цанио“

извор: interarma